Λίγο πριν ανοίξουν τα σχολεία, το Υπουργείο Παιδείας αρνήθηκε να εγκρίνει ολιγομελή τμήματα σε όλη τη χώρα, αφήνοντας έτσι «στον αέρα» τους μαθητές και στερώντας τους το δικαίωμα στη μόρφωση. Με τους αντιεκπαιδευτικούς νόμους Κεραμέως που έχουν στόχο τη συρρίκνωση του εκπαιδευτικού χάρτη και τη μείωση εκπαιδευτικού προσωπικού, 7 μαθητές στο ΕΠΑΛ της Πάρου χρειάστηκε να μετεγκατασταθούν σε άλλο νησί – με το κόστος να επιβαρύνει αυτούς και τις οικογένειές τους – αφού το Υπουργείο δεν ενέκρινε τη λειτουργία των ειδικοτήτων που έχουν επιλέξει.
Η εκδήλωση «αγάπης» της κυβέρνησης για τη νεολαία δεν έμεινε εκεί. Το μνημονιακό επιτελείο ετοιμάζει συνεργασία με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας για την απασχόληση σε ξενοδοχεία παιδιών ηλικίας άνω των 16 ετών που ζουν σε δομές φροντίδας ανηλίκων και άτομα με αναπηρία. Με επιχειρήματα όπως η «αποϊδρυματοποίηση» και η ένταξη των παιδιών στην αγορά εργασίας (Μαραβέγιας, βουλευτής ΝΔ), οι ά(χ)ριστοι νομιμοποιούν την παιδική εργασία! Θέλουν να κόψουν τις κρατικές δαπάνες για την φροντίδα αυτών των παιδιών. Γι’ αυτό προσπαθούν να τα κάνουν βορά στους αετονύχηδες επιχειρηματίες του τουρισμού. Τα παιδιά έχουν ανάγκη το σχολείο και όχι τον εργασιακό μεσαίωνα που κυριαρχεί στα ξενοδοχεία με τις συνθήκες γαλέρας (μαύρη εργασία, εντατικοποίηση, απληρωσιά). Μιας και με τις αντιεκπαιδευτικές διατάξεις των νόμων Κεραμέως, όπως η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, καταργούν το δικαίωμα των νέων στη μόρφωση, θέλουν να τους καταδικάσουν σε μια ζωή που θα ζουν για να δουλεύουν με το κεφάλι σκυμμένο.
Ο Μητσοτάκης και το επιτελείο του έχουν βάλει στο στόχαστρο τη νέα γενιά. Τα σχολεία άνοιξαν με μέτρα – κοροϊδία (50+1% των μαθητών μιας τάξης θετικοί για να κλείσει, «διάκριση» μεταξύ των μαθητών που κάθονται κοντά στο κρούσμα, χρήση self-test σε κάθε περίπτωση). Τα αιτήματα του μαθητικού κινήματος (15 μαθητές ανά τάξη, δωρεάν τέστ για όλους, πρόσληψη καθηγητών κ.α) δεν υπήρξαν ποτέ στην ατζέντα της κυβέρνησης. Αντίθετα, προσπαθεί να φιμώσει τους μαθητές με ανελέητο ξύλο, χημικά και συλλήψεις και να κλείσει τις καταλήψεις με εξ αποστάσεως μαθήματα και απουσίες σε όσους συμμετέχουν σε αυτές!
Πρέπει να πιάσουμε πάλι το νήμα των αγώνων! Το εκπαιδευτικό ζήτημα, είναι ζήτημα όλης της κοινωνίας. Μέσα από τις δομές αυτοοργάνωσης, τους μαζικούς και μαχητικούς αγώνες μας να παλέψουμε ενάντια στην κυβέρνηση της φτώχειας και της βίας και να επιβάλλουμε τα δικαιώματα και τις ανάγκες μας στην πράξη.
ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΥΓΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ - ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΤΙΜΩΝ
ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΕ ΤΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
ΚΑΜΙΑ ΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΜΑΧΗΤΙΚΗ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΩΝ